Les vacances au Mas des Cigales // France 2019

Het was 05:00 s’ochtends en Pim stond rechtop in zijn ledikant keihard ‘Mama’ te schreeuwen. Het startsein dat onze vakantie was begonnen. We zouden ons in ieder geval niet verslapen voor vertrek.
De kindjes werden aangekleed en met een broodje voor de tv geparkeerd en wij slingerden snel de laatste spulletjes in de auto. Na een half uurtje zaten we allemaal in de auto onderweg naar ons eerste vakantieadres: Winterthur, Zwitserland.
Een reis van ruim zeven uur met twee kleine kinderen. De oma’s en opa hadden voor de voor kindjes leuke tasjes meegegeven met daarin allemaal cadeautjes en lekkers. Dus elke keer als ze het zat waren toverden we het tasje te voorschijn om ze weer een nieuwe prikkel of de volgende dosis suiker toe te dienen. Prima methode!

We kwamen aan in Winterthur met een jankende peuter en een vermoeide kleuter en begonnen aan de zoektocht naar ons hotel. Het parkeren in Zwitserland is echt super duur (€ 40,- per dag, voor ons dus x 4 dagen is € 160,- extra aan parkeerkosten) maar het personeel van ons hotel was zo vriendelijk geweest om ons een wijk op te geven waar we gratis de auto kwijt konden. Moest je wel even tien minuutjes lopen. Dat was voor vertrek geen probleem, maar eenmaal daar aangekomen waren we het spuugzat en wilden we gewoon zo snel mogelijk op onze bedden neerploffen. We vonden de gratis parkeerplaats, kregen ruzie omdat de Buggy in de dakkoffer zat en ik voor vertrek schijnbaar tegen Daan had gezegd dat we de Buggy niet nodig zouden hebben in Zwitserland. ‘Dat heb ik helemaal niet gezegd!’ ‘Dat heb je wel, en nu moet ik die dakkoffer weer openmaken!’ ‘Nou dat maak je dat toch open, jemig is dat nou zo’n probleem?’ En beeld je er even bij in dat Sam en Pim ondertussen jankend naast ons stonden. En nog het allermooiste; toen Daan eindelijk de buggy uit de dakkoffer had gehaald haalde ik het mij ook nog in mijn hoofd om te zeggen: ‘ Weet je wat, zet mij anders maar bij het hotel af met de kinderen en de bagage en dan zie ik jou later wel verschijnen’. Dus hup die ‘klote buggy’ weer in de auto, jankende kids weer in de auto en werd ik met kids en bagage bij de ingang van het hotel gedropt. Kortom de entree in het mooie Winterthur was onvergetelijk en bovendien heel gezellig.

Onze hotelkamer was kleiner dan ik had verwacht. Ik meende een familiekamer te hebben geboekt met twee aparte kamers maar we werden gedropt in een grote ‘familiekamer’. We waren te moe om stennis te schoppen en na een hamburger gegeten te hebben in het restaurantje naast ons hotel besloten we te gaan slapen. Ik kon mij niet voorstellen dat dat goed kon gaan. Ze zouden vast uren brullen en s’nachts elke keer wakker worden. Maar wat hebben onze jongens ons verbaasd! Ze sliepen direct en werden de volgende ochtend om 05:30 pas weer wakker. Wat een feest. Die dag slenterden we op ons gemakje door de stad. Gingen voornamelijk naar de speeltuin en aten overwegend ijsjes. Want het motto: blije kinderen, blije ouders. Dat motto is absoluut van kracht en al helemaal als je nog moet bijkomen van een lange reis en vanaf 05:30 wakker bent. Ik was verbaasd dat de stad zo ontzettend netjes was. Alles was opgeruimd, gemaaid en gesnoeid. In een park stond een pluktuin en de rozen stonden in elke tuin mooi in bloei. Om door een ringetje te halen dat Winterthur! Omdat ik niet Zwitserland wilde verlaten zonder dat we de heuse bergen hadden aanschouwd reden we die dag naar Walensee (een uurtje rijden). Een prachtig -door hoge bergen omsloten- meertje. Daar kregen we absoluut geen spijt van want het was werkelijk adembenemend. Helaas was het net die dag bewolkt en dus werd het geen zwempartij maar we konden wel lekker stenen in het water smijten (de favoriete bezigheid van Sam). Als je hier ook een kijkje wilt nemen voer dan Camping Gasi in op je navigatie. Je kunt dan heel dichtbij het meer je auto kwijt.

De volgende dag was voor mij een werkdag. Die zaterdag legde ik de prachtige bruiloft vast van Sabine & Christoph in Villa Lindengut en Rosenberg Wila (daarover later meer op de blog). Ik kwam die avond om 23:00 moe maar voldaan in het hotel terug nadat ik door een aardige taxichauffeur in een high-tech Tesla voor de deur was afgezet. Snel ogen dicht en slapen want die volgende ochtend gingen we alweer vroeg op pad naar onze laatste vakantiebestemming: Mas des Cigales nabij Avignon.

De reis naar ons vakantiehuis verliep op rolletjes. Na een ritje van 7 uur werden we door mijn zusje en haar gezin verwelkomd op ons tijdelijke ‘eigen stukkie’ Frankrijk.
Een schoon en ruim zwembad (met omheining), een ruime tuin met schommel ( met omheining) en een prachtig typisch Frans huis met blauwe luiken. Het feest kon beginnen!
De twee weken die volgden hebben we eigenlijk voornamelijk gezwommen, de kindjes vermaakt met watergevechten, tafeltennis en tafelvoetbal, dorpjes en steden bezocht o.a. Gordes, Menerbes, Lacoste, Bonnieux, Roussillon, L’isle sur la Sorgue, Avignon, Arles, en Orange (deze laatste kun je overigens gerust overslaan) en maakten we een prachtige wandeling bij Les Gorges du Toulourenc.

Les Gorges du Toulourenc is een absolute aanrader als je vlakbij dit gebied vakantie viert. We reden er al voor dag en dauw heen en begonnen om 07:30 aan de wandeltocht door de rivier de Toulourenc. Sam op zijn waterschoentjes en Pim (die al snel in slaap viel) in de tula. We liepen langs uitgesleten rotspartijen en watervalletjes. Het was prachtig. En omdat we zo vroeg waren hadden we het rijk voor ons alleen. Onwijs genoten van deze wandeling en echt een hoogtepunt van onze vakantie.

Ik denk dat we deze vakantie zo’n 20 stokbroden, 30 croissantjes, 30 chocolade broodjes en 345 ijsjes hebben gegeten.

Mega trots ben ik op mijn jongens. Deze vakantie zijn ze weer zo groot geworden. Gegroeid, gebruind en geknuffeld. En man wat sliepen ze goed en wat hebben ze genoten. Trotse mama hier.
Genoeg gekletst, hierbij de foto’s van onze fijne vakantie in de Provence.

Add a comment...

Your email is never published or shared. Required fields are marked *

Read More
Love stories

tell me your story!

Ben je benieuwd naar mijn beschikbaarheid, heb je vragen of ben je gewoon nieuwsgierig? Stuur mij vooral een berichtje & let's meet!

submit

YAY! Bedankt voor jullie berichtje. Ik stuur jullie binnen 24 uur een reactie. Er iets is misgegaan, probeer het alsjeblieft nog een keertje!